Peuter/kleuter zwemmen

Om de veertien dagen gaat GroteMan zwemmen met de klas.  En vandaag ging ik eens mee om die kleutertjes te helpen aan- en uitkleden. En speciaal voor GroteMan had ik zelf ook mijn zwemgerief meegebracht zodat ik samen met die kleutertjes wat in het water kon spelen. Grote pret, en niet alleen voor GroteMan.

Elke week gaat KleineMan nu naar de watergewenning. De eerste keer was geen pretje : huilen tot en met, en zich vastklampen alsof hem het grootste onrecht was aangedaan. De juf van de watergewenning stelde voor om de volgende keer iets van badspeelgoed mee te brengen. En wonder boven wonder, het pruillipje was er in het begin nog, maar eens we in het water zaten, had hij alleen nog maar oog voor zijn eendje. Als ik nu zeg dat we gaan zwemmen, komt hij spontaan met zijn jas en zijn eendje aangelopen …

Geef een reactie

