(kleine) zorgen

Vanaf vandaag gaat KleineMan naar een nieuwe crèche. Niet omdat we van de vorige niet tevreden waren, wel omdat de vorige er mee ophield te bestaan.  Ik moet u niet vertellen dat dat gepaard ging met de nodige traantjes zeker deze morgen. Ik kan hem natuurlijk geen ongelijk geven. Ook al waren we er al eens geweest om zogezegd te wennen, wat moet zo’n klein ukkepukje van 22 maand wel denken, bij die vreemde mensen en die vreemde kindjes …

En dan begin ik mij al zorgen te maken over november 2010, want dan mag KleineMan naar school. Niet dat hij niet graag zal gaan, oh neen, maar dan zal hij weer bij iemand anders moeten (die hem aan school kan komen ophalen ’s middags). Want ik had gedacht om KleineMan natuurlijk wel maar eerst halve dagen naar school te laten gaan. Ik kan zo’n twee en half jarige toch nog niet “meesturen” met grote broer, die ’s middags warm eet op school en ’s avonds naar de buitenschoolse opvang gaat. Of toch ? Hoe deden jullie dat met die kleine schoolgaandertjes ?

One thought on “(kleine) zorgen

  1. Wij hadden een gelijkaardige situatie. In het begin van zijn schoolcarrière werd de jongste ’s middags regelmatig door oma opgepikt zodat hij een dutje kon doen. De andere dagen ging hij mee met zijn broer, en ’s middags naar de eetzaal, en ’s avonds naar de naschoolse opvang (tot 18u en later). Het lukte allemaal wel. ’t Is ook een beetje afhankelijk van de hoeveelheid slaap jouw KleineMan nodig heeft.

Geef een reactie

