Breien

Toen ik een aantal blogs begon te volgen, stond ik er eigenlijk van versteld hoeveel creativiteit hier in blogland rondwaait. Naaien, breien, haken … ik wist echt niet dat dat nog zo hip was.  En toen herinnerde ik mij dat ik als kind ook wel altijd in de weer was met papier, schaar, lapjes stof, naald en draad, haakpennen en breiwol … op een gegeven moment moet ik dat toch links laten liggen hebben, want ik kan mij echt niet meer herinneren of ik ooit iets bruikbaars gemaakt heb. 

En toen was GroteMan voor de tweede maal op rij zijn muts kwijt. Waar ze lag ? Misschien op school, misschien in de opvang … hij wist het duidelijk niet meer.  Ooit heb ik op de middelbare school – met heel veel tegenzin – een babytruitje moeten breien, dus ik dacht dat dat breien misschien nog wel moest lukken.

Voortaan gaat GroteMan dus met deze muts naar school, hij is ze nog niet kwijtgeraakt, maar ik heb er ondertussen wel al twee maal een nieuw pomponneke mogen aanzetten.

3 thoughts on “Breien

Geef een reactie

