Wat was er het eerst op de wereld ?

Mama, wat was er het eerst op de wereld, de kip of het ei ?  Met deze vraag kwam GroteMan gisterenavond thuis. Ik weet het niet, antwoordde ik, wat denk je zelf ? Ik weet het ook niet, zei GroteMan, want de kip die komt uit het ei. Ja, da’s waar zei ik, maar het ei komt ook uit de kip. Neeneen, zei GroteMan, de kip broedt op het ei, dat hebben wij al eens gezien hé. Ja dat klopt, zei ik opnieuw, maar waar komt dat ei dan vandaan vroeg ik hem ….  En zo gingen we nog een tijdje door. Tot hij plots zei: ik weet het, mama, de kip was er het eerst, een hele grote kip die niet in het ei gezeten heeft ! Voila, raadsel opgelost voor GroteMan.

Tot ManLief thuis kwam en de discussie opnieuw begon maar dan over dinosauriërs en eieren en uitsterven en hoe de vogels ontstaan zijn …

3 thoughts on “Wat was er het eerst op de wereld ?

  1. Groteman heeft misschien ook een DVD van Kaatje in huis? Bij ons wordt die vraag met de regelmaat van de klok gesteld.

      • Bij ons is het vooral de jongste die Kaatje kijkt. Ik vrees dat het voor groteman snel verveelt, misschien eerder iets voor Kleineman?

Geef een reactie

