Een sprankeltje hoop voor de mensheid

Vrijdagnamiddag, in de winkel *ding dong – wil de eigenaar van de wagen met nummerplaat xxxxxx zich aan de kassa melden aub*. Het doet eventjes raar wanneer ge uw nummerplaat zo hoort afroepen, mijn hersenen direct op volle toeren, neen, hij staat legaal geparkeerd en neen, de lichten branden niet (want die gaan automatisch uit). Toen kwam ik aan de kassa: mevrouw, wij hebben slecht nieuws en goed nieuws voor u. Het slechte nieuws is, uw auto is beschadigd, het goede nieuws we hebben een getuige…. Zucht, blijkbaar was er iemand met een winkelkarretje tegen onze wagen gereden (met een flinke deuk en een paar krassen tot gevolg). En zo heb ik dus de rest van de namiddag in het politiebureau gezeten om een klacht in te dienen.  En neen, mij zal je nooit meer naast zo’n winkelkarretjespaadje zien staan …

Duizendmaal dank trouwens aan dienen mens die de moeite en tijd genomen heeft om de nummerplaat van de dader te noteren en dat netjes aan de kassa achter te laten ! En terzelfdertijd vraag ik me af of ik hetzelfde zou doen moest ik zoiets zien gebeuren. En u, wat zou u doen in zo’n geval ?

One thought on “Een sprankeltje hoop voor de mensheid

Geef een reactie

