Kleine fijne cadeautjes

KleineMan beseft het nog niet. Hij gaf mij vorige week reeds zijn cadeautje (een doosje dat hij vol leuke papiertjes geplakt had), en hem wijsmaken dat hij het moest verstoppen tot vandaag was geen optie … Maar GroteMan leeft daar natuurlijk naar toe, naar moedertjesdag. Alhoewel hij geen geheim kan bewaren (ik had zijn versje al een paar keer gehoord, heel stilletjes natuurlijk zodat niemand het zou horen – zo is hij dan wel natuurlijk), had hij zijn cadeautje toch verstopt kunnen houden tot vandaag. 

Deze morgen kreeg ik een zonnebloem cadeau die nog een beetje moet groeien en dan de tuin in mag, en een zelfgemaakt halssnoertje (heel mooi gedaan eigenlijk, met bolletjes van klei, maar de juf had wel een beetje moeten helpen). En hij had een portret van zijn mama geschilderd (zo’n verschil met de protretten die hij schilderde in september, toen dacht ik echt dat hij Picasso achterna ging, maar nu zie ik een hoofd, haar, zelfs de kleine laarsjes van mama staan erop volgens hem).

 

Geef een reactie

