Op uitnodiging van de juf

In het kader van moederdag nodigde de juf van GroteMan alle mama’s uit om eens een kijkje te komen nemen in hun klas. Gedurende veertien dagen mochten er elke namiddag vijf mama’s langs komen. En daar offerde ik met veel plezier een dagje verlof aan op !

En zo zat ik gisterennamiddag – samen met nog twee andere mama’s – eventjes in de tweede kleuterklas. En ik zag hoe ze die kleutertjes stimuleerden om af en toe hun handjes te wassen, om hun vingertje omhoog te steken als ze iets willen vragen of vertellen (en dat lukt nog langs geen kanten), om te luisteren als hun naam afgeroepen werd en driemaal te springen als ze er waren, om fruit te eten maar ook niet teveel zodat iedereen een stukje heeft, en nog zoveel meer. Alle mama’s werden natuurlijk ook aan een kruisverhoor onderworpen. Werk jij op jouw werk ? Wat voor eten maak jij ? Welk verhaaltje lees jij voor GroteMan ? Oh ja, en de juf wou nog weten wat onze hobby’s waren.
Ik had voor de gelegenheid het roodkapje spel meegebracht en zo zag ik dat al die kleutertjes heel graag wouden winnen en dat de ene al wat beter kon tellen dan de andere  … maar dat ze het allemaal heel erg leuk vonden !

Oh ja, en ik hoef u niet te vertellen zeker dat GroteMan blonk van trots omdat ZIJN mama op bezoek kwam en omdat hij uitgerekend die dag nog eens het “helpertje van de dag” was ook !

Geef een reactie

