Een bekentenis

Ik heb deze morgen tot 11u27 geslapen. Schandalig lang, maar deugd dat dat deed, ongelooflijk, u kunt het zich niet voorstellen (of misschien juist wel ?). En ’t was nochtans gene late gisterenavond, want geef toe, 02u00 als ge met vrienden op stap zijt, dat valt goed mee, nietwaar. En had ManLief mij niet wakker gemaakt met de vraag “hoe laat worden wij eigenlijk verwacht bij uw ouders ? ” (waar de kinderen logeerden en alwaar wij ’s middags de voeten onder tafel mochten steken), ik sliep waarschijnlijk nog wat langer. Schandalig, ik weet het (ik ben namelijk zo niet opgevoed, ten laatste om 9u eruit was het toen, onder het motto “een kermis is een geseling waard” …), maar ’t voelde goed.

Eén nadeel, ik voel mij deze avond klaarwakker, en weet nu al dat ik er niet op een deftig uur zal inliggen (in de zin van, morgenvroeg rond 6u30 door KleineMan gewekt te worden, en min of meer uitgerust te zijn, maar misschien heeft KleineMan morgenvroeg wel behoefte aan een extra uurtje slaap, wie weet, heel misschien ….)

One thought on “Een bekentenis

Geef een reactie

