Gloot

KleineMan wordt groot. Terwijl wij hier nog maar een paar weken geleden sukkelden met potjes-toestanden, wil onze meneer nu zelfs al geen potje meer. Neen, het toilet, want “ik ben al gloot”.

Of zoals gisteren tijdens het bibliotheek bezoek. Nadat hij een paar boekjes had uitgekozen, moest hij nog even mee met mij rondslenteren tussen de romans (op zoek naar een boek van Santa Montefiore, maar zoals gewoonlijk weer allemaal uitgeleend). En daar nam hij een boek uit het rek, en wou dat ook meedoen naar huis want “mama, ik kan ook al lezen hoor, ik ben al gloot” …

Behalve als ik zeg dat hij binnenkort naar school mag (maar ’t is pas in november), dan is ’t van “nee-ee, nu nog niet, ik eerst een beetje gloter zijn” ….

4 thoughts on “Gloot

  1. Ik had hier sowieso nog iets voor jou liggen. En heb 2 boeken van Montefiore gevonden in mijn kast. (De zwaluw en de kolibrie en De affaire)Nu nog in de post raken en dan leen ik je mijn boeken wel even uit. Om ze terug te bezorgen, mail ik je wel even het adres van mijn zus ( die woont niet ver van jullie) en dan stop je ze maar in haar brievenbus.

Geef een reactie

