Die keer dat ManLief een mol ving

7u30 ’s ochtends. Ik ben met de kinderen boven de ochtendrush aan het afwerken, ManLief was al vertrokken – dacht ik toch – tot ik iemand buiten hoor roepen. Staat hij daar trots met een mollenklem te zwieren waar – ocharme – een mol met zijn ene pootje in vast zit. Het beestje leefde dus nog. Ik zie ManLief naar het tuinhuis lopen, een emmer halen en het beestje een nieuwe ‘thuis’ geven. Tot hij plots op zijn stappen terugkeert en ik hem met zijn spade zie buitenkomen … KleineMan met een beetje paniek in zijn stem “Wat gaat papa doen ?” Ik zwijg …. ManLief keert terug naar het tuinhuis om zijn spade weg te zetten. Waarop GroteMan geheel emotieloos en gedecideerd zegt “voila zie, papa heeft hem in stukjes gehakt, nu ga ik mijn tanden poetsen …”

Geef een reactie

