Knippie en ik

Knippie en ik, wij zijn nog geen goeie vrienden. Maar ja, wat wilt ge, ik heb begot een paar avonden voor mijn naaimachine gezeten … En proeflapkes stikken dat wordt zo saai, neen, het echte werk, dat wil ik ! Maar euh, drie bollekes (ah neen zelfs maar twee en een halfke) , dat is blijkbaar nog iets te hoog gegrepen (tsja, ik had het mezelf nochtans op voorhand wijs gemaakt hoor, dat gaat niet lukken, veel te moeilijk voor u, maar naar mijn eigen luisteren, ha neen, dat doen we niet). Een mooi vestje met kap en rits en zakskes, dat moest het worden.

Ik had nog een stukske fleece liggen dat wel als oefenstuk kon gebruikt worden. De voorpanden aan elkaar stikken, dat ging nog, de kap kreeg ik ook ineen, maar dan moesten de zakken erin … en toen begon het. Euhm, laat ons zeggen dat Knippie nogal bondig is met zijnen uitleg voor een leek als ik. Want als ik dit lees :

Leg een zakdeel op de zakstrook en stik beide vast. Vouw de zak naar binnen.

dan is dat toch een beetje gelijk Chinees voor mij. Ja, ik weet het, het lijkt eenvoudig, tot ik dat voor mij liggen heb. Moet dat dan met de rechte kant naar boven of naar beneden? En waar op de zakstrook … bovenaan, onderaan ? Hmm, eerst vast stikken en dan naar binnen vouwen, over de zakstrook dan (dat trekt toch op niets en dan zijn mijn twee zakdelen toch verschillend van grootte) want er tussen steken gaat toch niet meer, dat hangt vast …?

Ik denk dat ik eens iets simpels met één bolleke zal zoeken om mee te beginnen … Denkt u ook niet dat dat beter zou zijn? (wie weet, naar u luister ik misschien wel)

5 thoughts on “Knippie en ik

  1. haha, mijn eerste stuk was ook een vestje met rits zakken en kap. Maar het was van Ottobre, en dat daar staat het wel wat beter uitgelegd (even het feit negeren dat ik na dagen puzzelen en denken erachter kwam dat ze een fout gemaakt hebben in de patroondelenlijst).
    Maar het komt wel in orde, wacht tot ge er uwe kleine in ziet! Trots dat ge zult zijn! 🙂

  2. Pingback: Knippie en ik (2) « Wij plukken de dag !

  3. O ja! Ik vind de Knipmode en Knippie ook heel onduidelijk. Ik neem er gewoon altijd een kledingstuk van mezelf bij dat erop lijkt om te zien hoe dat in mekaar zit. Ge zijt niet alleen!

  4. Oh, de Knippie… heel herkenbaar. De eerste keer dat ik een hemd in elkaar stak was dat bijna volledig op gevoel (en kijken naar een ander hemd), want van die uitleg verstond ik werkelijk niets.
    Dan een hemd gemaakt uit de Ottobre en die uitleg is inderdaad een heel stuk beter.
    Ik hoop voor u dus op nog veel ingevingen. En doorzettingsvermogen. En dan komt dat allemaal goed.

Geef een reactie

