Met opgetrokken wenkbrauwen

Met opgetrokken wenkbrauwen bekeek ik de uitnodiging voor een verjaardagsfeestje dat KleineMan (ja-a, KleineMan!) vandaag mee naar huis bracht (’t kind gaat nog maar een goeie twee maand naar school). Een klasgenootje wordt drie -ik weet begot niet wie het is- en het feestje gaat door in een binnenspeeltuin. En toen trok ik mijn wenkbrauwen nog wat hoger op (voor zover dat nog kon natuurlijk) en begon ik heel bedenkelijk te kijken, zo met een frons en al. KleineMan is nog maar twee,  euhm, twee-en-een-half  (nu ja, binnen een dikke  maand al -help, al- drie, pff, wie schreef er nu weer overlaatst dat die kleinste prutskes echt uw kleintjes blijven…).

Nu ja, wat ik eigenlijk wil zeggen. Ik heb helemaal geen zin om mijn kleinste spruit van nog geen drie helemaal alleen naar een binnenspeeltuin te sturen op een zaterdagnamiddag waar het waanzinnig druk zal zijn (ik zie het ventje al zitten, al wenend, verloren gelopen tussen de massa). Had het nu een feestje thuis geweest, ik had er nog over nagedacht, maar nu, neen, sorry, echt niet.  Ligt dat nu echt aan mij of wat zouden jullie doen ?

11 thoughts on “Met opgetrokken wenkbrauwen

  1. Ik ben zo content dat die van mij (4,5 en 3) nog geen uitnodigingen meekrijgen (ofwel zijn ze gigantisch onpopulair). Wel al vriendenboeken, maar nog geen feestjes. En gelukkig maar, ik was vorige week in een binnenspeeltuin en daar waren twee feestjes. En wat die kinderen allemaal mee hadden van kado’s… plots voelde ik me maar een heel klein meisje meer.

  2. Mijn dochtertje van drie is twee weken geleden naar een verjaardagsfeestje gegaan de dag voor haar eerste schooldag, kwestie van de kindjes al te leren kennen (dixit de uitnodigende moeder). Het was ook in een soort binnenspeeltuin, maar ik (en ook andere ouders) ben er gewoon gebleven.

  3. Dat is echt nog klein. Denk dat er bij ons pas feestjes worden gedaan vanaf de tweede kleuterklas. Ik zou de jongste van tweeënhalf toch ook niet alleen in een binnenspeeltuin achterlaten.

  4. Ik geef zelf altijd feestjes thuis, maar mijn dochter van 3 is ook al naar een binnenspeeltuin geweest voor een feestje en vond het heel erg leuk. Het zal wel van kind tot kind afhangen, denk ik. Omdat ze het zo leuk vond zijn we er nadien ook nog eens met haar naartoe gegaan en ik vond het wel heel veilig.

  5. Ik vind dat toch ook vroeg. Blijkbaar is jouw Kleine Man ongeveer even oud als mijn Marie (ze wordt 3 op 2 maart) en ik kan het me ook niet voorstellen dat ik haar zou droppen in een bende kinderen in een binnenspeeltuin. Ook al zou ze wel haar mannetje staan.

    Ik vraag me ook af wat die peuters/kleine kleuters van bijna 3 daar eigenlijk aan hebben.

  6. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mijn 2,5 jarige naar een binnenspeeltuin te sturen. Al doet hij dat heel soms wel eens met broer en zus en oma en opa. Maar alleen? Nee. Die moeder kan toch ook niet al die kleintjes in de gaten houden?
    Zelfs voor de dochter van 5 en de zoon van bijna 8 zoek ik nog af en toe een uitvlucht (foei!). Tenzij het echt goeie vriendjes zijn en ik de ouders ook goed ken. Dan durf ik niet weigeren. Maar echt, binnenspeeltuinen op die leeftijd???

  7. Haha, mijn 2-en-een-halfjarige wordt binnen een paar weken al 3 jaar. Ik ben volop in ontkenning.
    En nooit zou ik mijn ‘babietje’ naar een feestje in een binnenspeeltuin sturen. Je bent dus niet alleen met je gevoel dat dat niet klopt.

  8. Hier begonnen de verjaardagsfeestjes pas vanaf 4 jaar en pas sinds hij 5 is én als ik de ouders ken, mag hij mee naar zo’n binnenspeeltuin.

  9. Bij ons op school gaan ze in de eerste kleuterklas als uitstap naar de binnenspeeltuin. Ik zie eigenlijk het probleem niet, hoor.

  10. mijn zoontje gaat met de eerste kleuterklas ook naar de binnenspeeltuin maar dan op uren dat dit gesloten is voor het publiek en met veel controle door juffen en enkele ouders die mee gaan op uitstap. Ik zou hem ook niet naar zo’n feestje laten gaan zenne, eventueel zou ik het wel doen als ik als mama er dan ook mag bijzijn. Maar überhaupt verjaardagsfeestjes aan drie jaar dat is er toch gewoon zo over…

Geef een reactie

