Politiek, (n)iets voor mij?

Wij wonen op een gemeentegrens, de overkant van ’t straat is namelijk van ons buurgemeente. Da’s niet erg, want ons overburen zijn zelfs vriendelijke mensen. Wij wonen ook in een lange rechte straat, bebouwde kom, dat wel. Maar af en toe worden hier van die snelheidsmeters geplaatst en de keren dat ik drie cijfers (ja, drie!) op die bordjes zag staan, kan ik al niet meer op mijn twee handen tellen. Wij wonen ook in een fervente fietsstraat, zonder fietspad weliswaar. Maar wielertoeristen passeren hier elk weekend, en in de spits horden scholieren, studenten, werkende mensen, noem maar op. Jaja, maar geen fietspad.

Een tweetal jaar geleden kregen we eens een brief in de bus dat er snelheidsremmende maatregelen gingen genomen worden. Wij content (o ja, dat fietspad beloven ze ons al 10 jaar …). En wat lees ik vandaag in de krant: dat ze (de twee gemeenten in dit geval) al wel eens samengezeten hebben, maar dat samenwerken toch zo moeilijk is. En dat er nog niets van die maatregelen gekomen is, want ja twee gemeenten die moeten samenzitten, oeioei…. Kijk, dat snap ik nu echt niet hé. Wat is daar nu zo moeilijk aan. Komt eens samen, plaats die bloembakken en deelt die kosten in twee. Kous af. Moest ik zo op mijn werk redeneren (samenwerken, ah neen, dat gaat niet), ‘k zou allang weer op straat staan.

Maar dat is dus de reden waarom politiek nooit iets voor mij zal zijn, ik, de nuchtere wij plukken de dag.

3 thoughts on “Politiek, (n)iets voor mij?

  1. voor mijn werk moet ik ook samenwerken met verschillende gemeentes, en die politiek en strijd tussen gemeentes is soms echt ongelofelijk. Voor mij dus ook geen politiek…

Geef een reactie

