Verloren (maar ook een beetje gewonnen)

Ik heb verloren, het virusje daarentegen heeft gewonnen. Het virusje dat zich een week geleden in mijn lijf nestelde om daar eens een gevecht aan te gaan met wat witte soldaatjes. Het virusje dat de voorbije dagen al aankondigde dat er “iets” op til was. Het virusje dat ervoor zorgde dat ik ging snotteren en nog meer moe was dan anders. Dat virusje heeft gewonnen, want ik heb nu alleen maar zin om in bed te blijven liggen, hoestend en gloeiend van koorts. Zomergriep noemen de dokters dat dan…

Maar ik kan het virusje het niet kwalijk nemen, virusjes kiezen namelijk altijd eerst het zwakste slachtoffer uit. En de voorbije weken was ik dat wel. Want door zo een paar weken na elkaar een keer of twee, drie ’s nachts uit bed te moeten om een ziek kind te troosten, door mij elke morgen naar het werk te slepen (en nog een poging te doen om te presteren ook), door ManLief die in dezelfde periode overuren moest kloppen, door om de twee dagen in de wachtzaal van een dokter te zitten, daar worden die witte soldaatjes van mij precies ook moe van.  Maar, het mooiste van al is, is dat GroteMan er eindelijk van af is, van die vieze beestjes in zijn lijf, van die longontsteking die hem een paar weken in de ban hield. Eindelijk, mijn über vrolijke kind van vroeger is terug! Alleen mama krijgt nu nog een extra rekening gepresenteerd, maar als dat de tol is, wil ik gerust nog een paar dagen in mijn bed kruipen. Slaapwel!

5 thoughts on “Verloren (maar ook een beetje gewonnen)

  1. Pingback: Help mij even uit de nood « Wij plukken de dag!

Geef een reactie

