Help mij even uit de nood

Huisarts of kinderarts? Daar lig ik nu al een paar dagen wakker van. Huisarts of kinderarts, wat doet u met uw koters ?

Het zit namelijk zo. De laatste tijd hebben wij hier zowaar een abonnement bij de huisarts. Vooral voor GroteMan. Ik ben de eerste om te zeggen dat ik super gezonde kinders heb (de keren dat die al ziek waren, kan ik op mijn één hand tellen –en ondertussen hou ik wat hout vast natuurlijk). Maar als je sedert de paasvakantie al bijna elke week één of meerdere keren in die wachtzaal zit, dan zit er toch iets fout zou ik zo denken. Het begon met wat hoesten, dat werd erger natuurlijk met een longontsteking tot gevolg, doos antibiotica leeg, een beetje beter maar nog niet helemaal beter, dat hoesten blijft, een virale infectie, dat hoesten blijft, ondertussen komen er dikke snottebellen uit de neus, misschien een nieuwe virale infectie en altijd “volgende week zou het moeten beter zijn”. Maar soit om een lang verhaal kort te maken, ik ben het kind deze morgen op school gaan oppikken, en ermee naar de dokter getrokken. Sinusitis luidt het verdict nu… En dus vraag ik mij af, was ik niet beter gewoon naar de kinderarts blijven gaan? Ik wil mijn zonnetje-in-huis terug (zonder de donkere wolken die hem nu af en toe overschaduwen)!

4 thoughts on “Help mij even uit de nood

  1. Voor iets dat lijkt te blijven aanslepen zou ik wellicht naar de kinderarts gaan. Ben er gelukkig al een hele tijd niet meer moeten zijn, maar beter eens te veel gaan dan te weinig hé. Veel beterschap voor je Grote Man!

  2. Hier dezelfde mening: als het blijft aanslepen, ga ik ook door naar de KA.
    Als het gewoon kleine kwaaltjes zijn, ga ik ook naar de HA, maar anders naar de KA. Zo is Lukas vorig jaar in het ZH beland met longontsteking, gewoon omdat hij niet de juiste antibiotica had gekregen…Huisartsen kennen de gewone dingen, maar als het iets ‘erger’ is, kan je beter verder gaan. Alé da’s mijn gedacht. Veel beterschap!

  3. ik ga meestal direct naar de kinderarts. Het is niet zoveel duurder en die is toch wat vertrouwder met kinderen… en ik heb gewoon ook een toffe kinderarts…

Geef een reactie

