Is dat niet wat vroeg?

Mijn kinderen maken soms ruzie (aha, dat wist u nog niet, hé). En meestal gaat dat dan over wie iets als eerste mag. Als eerste iets vertellen aan mama, bijvoorbeeld, ruzie dat daar al voor gemaakt werd… Maar gisterenavond ging het over wie als eerste geboren werd. GroteMan weet al goed dat hij de oudste is en dus -volgens hem- als eerste papa zal worden, en als eerste politieman en -niet geheel onbelangrijk- als eerste in de buik zat. Maar dat was niet naar de zin van KleineMan die bij hoog en bij laag beweerde dat hij de eerste was, enfin, u kunt het zich wellicht al voorstellen, het werd zo een “nee, ik”, “nee, ikke”, “nee, ik” spelletje. Tot KleineMan mij met grote ogen aankeek en vroeg “maar mama, hoe komen die baby’s dan in uw buik?”

Slik, daar stond ik dan met mijn mond vol tanden, ik kon nog net “KleineMan, gij zijt nog maar net drie jaar geworden, ga maar spelen” onderdrukken, en vertelde hem dat die babytjes eerst heel klein zijn, en dan in mama’s buik groeien. Dat volstond blijkbaar want als antwoord kreeg ik “Cool hoorl”. En weg was hij, mijn kleine grote drie jarige…

Geef een reactie

