Ik had het u beloofd

Wat er met de rest van de stof gebeurde. Die prachtige, wondermooie stof (van hier natuurlijk). Ik nam een patroon, geen gewone a-lijn en ook niet het burda patroon (want daarin lijkt mijnen derrière wel te dik, of misschien heb ik gewoon de verkeerde stof gebruikt, ’t zal dat wel geweest zijn), maar iets daartussen in. En ik tekende dat patroon gewoon zelf, vertrekkende van de gewone a-lijn en dan wat meten en knippen en plakken. En dit is het resultaat:

Toen ik de rok voor den eerste keer aantrok, kon je er gewoon los doorkijken, een voering was dus noodzakelijk. Gelukkig kon ik hier lezen hoe je een blinde rits tussen stof en voering netjes kan afwerken. Maar een blinde rits innaaien, zonder blinde rits voetje, ’t is toch nog niet alles hoor.

En als u heel goed kijkt, dan ziet u misschien dat er driehoeken tussen gestikt zijn, dat maakt dat de rok wat wijder staat, maar pas onder mijnen derrière… Ik ben content van mijnen nieuwen outfit.

One thought on “Ik had het u beloofd

Geef een reactie

