Ze wou nieuwe stiften…

En wat zou je graag hebben voor je eerste communie, vroeg ik haar een tijdje geleden. Heel lang dacht ze na. Nieuwe stiften, antwoordde ze tenslotte. Ze, als in grote zus van het metekind, en met nieuwe stiften alleen kan ik moeilijk afkomen op haar feest. Wat zijn je lievelingskleuren, vroeg ik dan maar. Daar kreeg ik onmiddellijk antwoord op. Roze en rood, maar ook een beetje groen en blauw. De zoektocht kon beginnen…

Lang heb ik niet moeten zoeken, want een geschikt stofje vond ik al vlug hier. En een patroontje ook. En dus kwamen wij naar het feest met een doos stiften, uiteraard (kinders van die leeftijd moet ge niet teleur stellen), een halterjurkje,

patroon: Whole Grain Baby halterdress
stof: Remix, Daisy in Summer van Ann Kelle (Robert Kaufman)

maar ook nog een rugzakje met bijhorende pennenzak.

patroon: Noodlehead en Oontje
stof: Remix, Daisy in Summer van Ann Kelle (Robert Kaufman) en blauwe jeans van oma’s zolder

Het feestvarken was in haar nopjes met deze cadeautjes, dus opzet geslaagd (en een boost voor de motivatie gekregen).

Geef een reactie

