Zo vind ik het goed

Elke (grote) vakantie is voor ons een beetje puzzelen. Puzzelen met verlof en met kindertjes. En elke grote vakantie komen hier dezelfde vragen naar boven. Wanneer nemen we verlof (ja, we kunnen gelukkig nog kiezen)? Nemen we samen verlof of apart? Laten we de kinderen op kamp gaan, of naar het speelplein of de naschoolse opvang of … Tsja, dat is zo met 2 fulltime werkende ouders (die niet in het onderwijs staan). En ja, elk jaar komt bij mij ook de vraag naar boven of ik niet beter naar het onderwijs zou gaan, want voor kleuters en lager schoolkinderen heb je nog tal van mogelijkheden, maar wat met pubers…

Maar goed, de eerst week van juli werd ingenomen door een kamp van Free-Time. Voor allebei, dus ook voor KleineMan. Zijn eerste kampje, ik hield eerlijk gezegd mijn hart een beetje vast (weet wel, zo van die huiltaferelen bij het afzetten). Maar toen ik ze de eerste dag ’s avonds ging ophalen had ik mij duidelijk voor niets zorgen gemaakt, wat een enthousiasme bij allebei, niet te doen. En wat een organisatie bij Free-Time. Plots kreeg ik weer een heen-en-weer schriftje en kon ik haarfijn volgen wat ze die dag uitgespookt hadden, zag ik monitoren die duidelijk een opleiding gekregen hadden, zag ik massa’s ruimte om te spelen, en alleen maar blije gezichten. “Ik heb zo’n leuke juf” waren KleineMans eerste woorden na een geslaagde dag.

Op het einde van de week kregen ze nog een diploma mee naar huis en als daar staat “KleineMan is een lachebekje en een plezier om in onze groep te hebben” en “GroteMan is een hele leuke jongen die met zijn grappen de hele groep kan meetrekken en aan het lachen brengen” dan weet ik zeker dat ze het daar echt goed gehad hebben. Ik zal ze in augustus alvast met een iets geruster hart achterlaten de eerste dag en er toch niet zo mee inzitten dat ik alweer moet werken.

Geef een reactie

