Kinderlogica

Sedert GroteMan nu een nachtlampje in zijn kamer heeft, kruipt hij bijna elke avond in bed met de mededeling dat hij zelf wel zijn lampje zal uitdoen. Alleen zijn het soms erg vermoeiende dagen voor dat kind (of hij gaat gewoon te laat slapen, tsss) zodat hij al een paar keer boenk in slaap viel zonder zijn lamp aan te raken. Maar elke avond sluip ik nog eens de kamer van de jongens binnen om nu ook een lampje uit te doen. En op een morgen confronteer ik GroteMan hier eens mee.

Wat u vooraf nog moet weten om het verhaal te kunnen volgen. GroteMan denkt dat hij met zijn ogen open slaapt, want -zo beweert hij- als hij ze dicht doet, dan droomt hij en dat vindt hij meestal niet leuk. Ogen open dus.

Ik: Zeg GroteMan, gisteren ben je vergeten je lichtje uit te doen. Maar ik ben het komen uitdoen voor ik zelf ging slapen.

GroteMan: (Eén en al verbijstering) Dat kan niet, ik heb je niet gezien.

Ik: Ah neen, natuurlijk niet, je sliep.

GroteMan: Maar je weet toch dat ik altijd met mijn ogen open slaap. (2 minuten stilte). Naar welke kant keek ik?

Ik: Je lag met je gezicht naar de muur (weg van de deur dus).

GroteMan: Zie je wel (met nen air van ik heb toch altijd gelijk), zo kan ik je toch niet gezien hebben, mama (denk het roloog er maar bij).

2 thoughts on “Kinderlogica

Geef een reactie

