Vestimentaire kwesties van een 6-jarige

Het voorbije weekend ging GroteMan op scoutsweekend (en ja ik zou een hele post kunnen schrijven over het moederschap en loslaten en over hoe de ergste scenario’s door mijn hoofd vlogen maar alles natuurlijk prima verliep). Vrijdagavond maakten we samen zijn valies en legde ik hem haarfijn uit waar hij zijn vuile kleren kwijt kon (in de vuillinnenzak natuurlijk) en dat hij ’s anderendaags best een verse broek aandeed, etc. enfin, u kent dat wel.

Zondagmorgen stond GroteMan ons op te wachten, met blozende kaken, glinsterende oogjes, een reuze glimlach op zijn gezicht (die had het dus goed gesteld -oef-) en in zijn tenue zoals ik hem vrijdagavond achtergelaten heb… Eenmaal thuis gekomen kwam hij enthousiast op mij afgelopen en zei hij vol trots “kijk, mama, verse kousen!”

Hij heeft dus nog wat te leren tegen dat hij deze zomer op kamp vertrekt…  En oh ja, mocht het u interesseren, naast zijn propere kleren vond ik natuurlijk ook washandje en handdoek ongebruikt, what was i thinking.

2 thoughts on “Vestimentaire kwesties van een 6-jarige

  1. Hmmm, ik vrees dat dat gewoon het scouts-leven is. Ondanks alle goed-bedoelde, moederlijke tips en aanwijzingen, overleven mijn tieners nu ook nog altijd een 10-daags scoutskamp met 1 handdoek, 4 T-shirts, 2 broeken en 5 onderbroeken (waarvan er minstens 1 ongebruikt terugkeert). Al wat ik achter hun rug nog extra in hun rugzak stop komt sowieso ongebruikt terug.

Geef een reactie

