Inspiratie of overmoedig?

Sedert ik stofjes online koop, krijg ik geregeld nieuwsbrieven in de bus. Heel af en toe lees ik die dingen, maar meestal vliegt dat gewoon de vuilbak in. Ik zou mij ook kunnen uitschrijven, ja ik weet dat wel, maar zo heel soms ben ik wel nieuwsgierig. Vorige week kwam ik echter dit tegen en was ik gelijk een beetje verkocht:

Hmmm, ik hoor u al denken… Maar u moet weten dat ik volgend jaar ook een communiefeest te organiseren heb (u hoeft zich daar trouwens niet al te veel bij voor te stellen, ’t zal gewoon een leuk feestje worden in onze eigenste tuin). ’t Wordt een jongensfeestje -uiteraard- en dus ben ik al een tijdje op zoek naar wat ideëen om het geheel (lees: vooral de tafel) wat in te kleden, want roze en bloemetjes enzo dat gaat natuurlijk niet, jongens remember. Dus toen ik deze placemat zag, begon in mijn hoofd een heel netwerk van radartjes te draaien en gingen mijn vingers googlen. En vond ik ook nog deze en de ganse collectie “Catch of the day”:

Zoiets zelf maken zou dat te doen zijn? Patchwork, ik heb dat vanzeleven nog nooit gedaan (maar een mens is nooit te oud om te leren natuurlijk). En ’t wordt natuurlijk bandwerk, want met één stuk kom ik natuurlijk niet toe, laat staan met tien. Inspiratie genoeg dus, maar is dit te doen of ben ik gewoon overmoedig ? Ik zal er nog eens een nachtje moeten overslapen vrees ik… en dromen van een aangeklede tafel helemaal in het thema van “catch of the day”.

One thought on “Inspiratie of overmoedig?

  1. Geen ervaring met patchwork hier, en het trekt me eerlijk gezegd ook niet meteen aan. Maar met die stofjes moet je er toch wel in slagen om placemats te maken die niet volledig patchwork zijn?
    Volgend jaar ook een communicant hier, met tuinfeest, maar ik heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht om tafelversiering te naaien. Dus wat ook het resultaat is, ’t zal zowiezo knap zijn!

Geef een reactie

