Een klein beetje poëzie

Glinsteringen

Er glinstert iets in het gras
maar als ik dichterbij kom,
is het weg, is er niets.

Was er dan geen glimworm,
geen glasscherf ?
Zijn er dingen,
glinsteringen
die ik niet kan oprapen
en in mijn zakken steken ?

Soms wil ik de wind
in mijn handen vangen,
het knipoogje van mijn vriend
vasthouden,
de zachtheid
van mijn moeder.

Zijn er dingen,
glinsteringen
die ik alleen,
echt kan zien
en bewaren
als ik mijn ogen sluit ?

Armand Van Assche
Uit: Haartjes op mijn arm
Altoria, 1984.

Geef een reactie

