De nachtlampjes historie

Oh, Ilse, gij hebt mij wat aangedaan … 🙂
Het begon allemaal toen ik de reacties van dit bericht eens overliep samen met GroteMan, want we gingen een nachtlampje kiezen. Toen hij de dino zag staan, wou hij de rest al niet meer zien, maar mama was daar gelijk niet zo superblij mee (alhoewel, waarom niet, denk ik nu, ’t had mij veel leed bespaard, en tenslotte, ’t is zijn kamer, niet ?).

Maar goed, we keken verder, en uiteindelijk zou het deze worden, ah ja, de “rooie raceraket …“.

Ik zag het al helemaal voor me, er moesten nog gordijnen gemaakt worden (ik zou ze zelf willen maken, en neen lach niet) en ik heb nog een paar grote kussens voor op zijn kamer liggen die wel een nieuw stofke konden gebruiken, ik schuimde het internet af en vond uiteindelijk wat ik zocht.  Wat een supercombinatie ging dat worden, the space room.

Totdat … ik begon te zoeken waar ik de raketlamp kon kopen. Een Belgische of Nederlandse website, niet gevonden. De Amerikaanse markt dan maar. Maar bij de ene na de andere website kreeg ik de melding dat mijn lampje niet te leveren was buiten the U.S. Tot ik een website vond waar het wel kon (ok, de verzendingskosten waren dan wel evenveel als de lamp zelf, maar soit), mijn geluk kon niet op.  En toen realiseerde ik mij dat als die lamp nergens in Europa te verkijgen was, dan had die waarschijnlijk geen 220V stekker, maar zo’n typisch Amerikaans ding. Dus besloot ik maar eens te mailen naar OXO zelf, en die bevestigden natuurlijk mijn vermoeden (voor ’t geval u interesseert ze hebben wel een 220V versie in Australie, maar ik bespaar u het detail over de verzendingskosten). Helemaal wanhopig probeerde ik nog een paar design winkels te raadplegen, maar niemand die me verder kon helpen – snif.

’t Zal dus misschien toch nog de dino worden, of gewoon een oerdegelijke ouderwetse zaklamp. I will let you know.

3 thoughts on “De nachtlampjes historie

  1. Onze Tuur heeft de pinguin-lamp van Heico. En eerlijk het is een goeie lamp: brand soms de hele nacht, krijgt niet warm en geeft een zacht licht. En … als de kindjes gelukkig zijn ???

  2. Ocharmkes, dat ze dat raketje in europa niet verkopen, da’s toch wel echt straf (terwijl andere lampjes van oxo hier wel verkocht worden). Ik heb medelijden.

Geef een reactie

